جستجوی این وبلاگ

سه‌شنبه، آذر ۱۸، ۱۳۹۹

هواوپونوپونو (هو-او-پو-نو-پو-نو) - Hoʻoponopono


 

هواوپونوپونو (هو-او-پو-نو-پو-نو)

 

یک تمرین کهن هاوایی برای آشتی و صلح و بخشش هست. تمرینات مشابهی بر جزایر در سرتاسر اقیانوس آرام جنوبی، مشتمل بر ساموآ، تاهیتی، و نیوزلند، انجام شده اند. بطور سنتی هواوپونوپونو توسط روحانیان شفا دهنده یا کاهونا لاپائو در میان اعضای خانواده فردی که از نظر فیزیکی بیمار است، انجام می شده است. نسخه های مدرن این روش توسط بزرگ خاندان یا توسط خود فرد، انجام می شود.

کاهونا = فرد خردمند یا شمن 

از: https://en.wikipedia.org/wiki/Hoʻoponopono


 


 

هواوپونوپونو (هو-او-پو-نو-پو-نو)

 

چهار گام ساده برای این روش وجود دارد، و ترتیب هم مهم نیست. توبه، بخشش، سپاسگزاری و عشق ورزی، تنها نیروهای درکار هستند- اما این نیروها دارای قدرتهای شگفت انگیزی هستند.

بهترین قسمت نسخه بروز شده ی هواوپونوپونو این است که شما خودتان می توانید انجامش بدهید، احتیاجی ندارید تا کس دیگری با شما باشد، نیاز ندارید تا کسی صدای شما را بشنود. می توانید این کلمات را در درونتان بگویید. قدرت در درون احساس و در اراده کردن جهان هستی برای بخشیدن و عشق ورزیدن است.

 

گام اول: توبه – متاسفم

گام دوم: طلب بخشش – لطفا مرا ببخش

گام سوم: سپاسگزاری – متشکرم، سپاسگزارم

گام چهارم: عشق ورزی – دوستت دارم

 

از: http://www.laughteronlineuniversity.com

 

 


 

اگر بتوانیم بپذیریم که ما جمع مجموع همه ی افکار و احساسات و کلمات و کردار و اقدامات گذشته هستیم، و اینکه زندگی کنونی و انتخابهای کنونی ما توسط این بانک حافظه ی گذشته رنگ آمیزی شده اند یا در زیر سایه ی این بانک حافظه گذشته قرار دارند، پس شروع می کنیم تا ببینیم چگونه یک فرایند اصلاح سازی یا بدرستی تنظیم کردن، می تواند زندگی های ما، خانواده های ما و جامعه ما را تغییر دهد.

مورنا نالاماکو سیمئونا

از: http://www.hooponopono.org