جستجوی این وبلاگ

شنبه، آذر ۲۲، ۱۳۹۹

محراب فرشته ای و محراب ریکی

چگونه یک محراب فرشته ای (Angelic Altar) بسازیم

 

کار کردن با قلمرو های فرشتگان، کانال شدن انرژیهای الهی را نیز درگیر می کند، از اینرو جای تعجبی نیست که بسیاری افراد این تمایل را در درونشان احساس می کنند تا اتاق خاصی یا محرابی را مخصوص ملاقات های فرشته ای بسازند. برای بودن با فرشتگان الزامی در داشتن محراب فرشته ای نیست، اما محراب فرشته ای به متمرکز شدن قصد ونیت تان برای فراهم کردن جو و اتمسفر درست برای رشد و پیشرفت معنوی تان به شما کمک خواهد کرد.


💗 محراب فرشته ای

محراب فرشته ای تان را در کجا قرار دهید

شما برای محراب فرشته ای به فضای زیادی نیاز ندارید. محراب فرشته ای تان می تواند یک طبقه از یک قفسه کوچک یا یک میز قهوه خوری یا شاید طاقچه پنجره باشد. انتخاب فضا معنی دار است، با اینحال تلاش کنید تا آرامش بخش ترین فضای خانه تان را برای محراب فرشته ای برگزینید. اگر فضایی دارید که از آن برای کارهای معنوی استفاده می کنید، عالی است، اما اغلب ما نیاز داریم تا محرابی در گوشه اتاق خواب یا اتاق نشیمن ایجاد کنیم. اگر خانه تابستانی یا فضایی در اطراف درب ورودی منزل دارید، از این فضا ها استفاده کنید، هر چه به طبیعت نزدیکتر باشید به ارتباط فرشته ای کمک بیشتری می کند.

از آنجا که فرشته ها به نور پیوند خورده اند، گذاشتن شمع، بر محراب فرشته ای عمومیت دارد. شمع های معطر ایده های خوبی هستند. عطر هایی را برگزینید که فرشته ها را جذب می کنند مانند یاس، رز یا کاج.

برخی از کریستال ها استفاده می کنند. کریستال های رایج شامل: رز کوارتز، آنجلیت (angelite)، سلستیت آبی و آمتیست (یاقوت ارغوانی) هستند.

اگر کارتهای فرشتهای دارید نیز می توانید برایشان جایی در محراب فرشته ای باز کنید.

ممکن است مایل باشید تا از عود و شاید یک چوب لک (smudge stick) ویا یک زنگ (زنگوله) کوچک، برای پاکسازی هوا و انرژیها، قبل از شروع تمرین معنوی در کنار محراب فرشته ای تان استفاده کنید.  

افراد بسیاری کار با فرشته ها را به فرشته ها و پری های کوچک (fairy) و روح های طبیعت نیز بسط می دهند. در اینصورت احتمالا می خواهید تا چیزی به نمایندگی از طبیعت بر محراب فرشته ای تان داشته باشید. بسیار فرصت عالی است اگر بر تغییر فصول احترام بگذارید. در بهار، برای مثال بر محراب فرشته ای تان، گل های تازه بگذارید؛ در تابستان، می توانید نمادهای خورشید را استفاده کنید؛ در پاییز، استفاده از برگهای افتاده و شاخه های خشک پاییزی افتاده از درختان می تواند ایده خوبی باشد؛ در زمستان، انواع توت ها و برگهایی که در زمستان سبز هستند می تواند احساس فصل را بر محراب فرشته ای تان بیفزاید.

مهمترین مسئله در هنگام ایجاد محراب فرشته ای در هر صورت، انجام کاری است که احساس می کنید برای شما درست است. در این مورد هیچ قاعده و قانونی وجود ندارد. و شما همیشه باید توسط شهود و بصیرت خودتان هدایت و راهنمایی شده باشید. محراب فرشته ای تان را مکانی، پر معنی و زیبا بسازید. چیزی نمی تواند شما را به اشتباه بیندازد.

 

از: https://goo.gl/rAxlzC


👼 مکانی مناسب را بیابید

یک سطح صاف کوچک یا یک میز

 

👼 با چیزهایی که بسیار دوست می دارید آن را بیارایید

 

👼 این مکان را تمیز نگه دارید

 

👼 چند کتاب به آن بیفزایید.

3 یا 4 کتاب می تواند کافی باشد.

مطمئن شوید که جلد کتابها رنگی و جذاب هستند در غیر اینصورت کتابها را با کاغذ رنگی های زیبا جلد کنید.

 

👼 محراب فرشته ای تان را نورانی کنید.

فرشته ای به رنگ سفید یا طلایی می تواند محراب تان را عاشقانه کند. هر چیز درخشان طلایی یا نقره ای بر جلوه محراب تان می افزاید. اما محراب فرشته ای تان را ساده نگه دارید و تجملی اش نکنید. یک صدف بزرگ یا یک سنگ کریستال و بلور بزرگ، عالی است.

 

👼 برخی لوازم را به محراب فرشته ای تان بیفزایید

اطرافتان را جستجو کنید و اقلامی را که می توانید با رنگ کردنشان و استفاده شان به محراب فرشته ای تان جلوه و معنا دهند استفاده کنید.

 

👼 به جزییات دقت کنید

برای ارتفاع، یک گلدان گل که بنا بر عرض مناسب ثبات خوبی دارد و نمی افتد را بر روی محراب فرشته ای تان قرار دهید.

 

👼 به آن نور بیفزایید

گام بعدی اضافه کردن شمع هاست. به دنبال شمع های طلایی و سفید و نقره ای و رنگ های روشن برای شمع ها باشید.

 

👼 اقدام آخر

می توانید جعبه چوبی ای که نام فرشته روی آن حک شده یا کارتهای فرشته ای تان را به محراب فرشته ای تان اضافه کنید.

 

از: https://goo.gl/r8El6u

 

💗 محراب ریکی

می توانید مانند محراب فرشته ای محراب ریکی را نیز برای خودتان تهیه ببینید. میزی تمیز یا طاقچه ای مناسب بیابید، رومیزی یا پارچه تمیزی روی آن بیندازید.

می توانید تصویر چاکراها و تصاویر سمبل های ریکی و حتی تصویر دکتر میکائو اوسوئی را بر محراب ریکی تان قرار دهید.

از سنگ نمک و آب برای پاکسازی محراب تان استفاده کنید.

همانند محراب فرشته ای، می توانید عود و کارتهای فرشته ای را روی محراب تان قرار دهید.

هنگامی که  از کنار محراب ریکی ام برای ریکی کانال می شوم، یک افزایش در جریان انرژی را نسبت به بقیه مکان های خانه ام احساس می کنم. همچنین هنگام ارسال ریکی به بیرون در کنار محراب ریکی ام، افزایش جریان انرژی را حس کرده ام. تمرین بسیار خوبی است که شما هیلینگ های روزانه و مدیتیشن های روزانه تان را در یک مکان مشخص در خانه تان انجام دهید. هنگامی که در خانه تان هستید و در یک مکان مشخص کانال ریکی می شوید، شروع می کنید به حفظ و نگهداری آن، و توانایی هیلینگ، مهارتهای مدیتیشن، کنترل ذهن، مهارتهای تصویر سازی ذهنی، تان همگی ارتقا می یابند.

 

از: آنانیا سِن - http://reikirays.com/15233/creating-a-reiki-altar