جستجوی این وبلاگ

شنبه، آذر ۲۲، ۱۳۹۹

ترس، ایمان، و دعای صلح و آرامش قدیس فرانسیس از آسیزی


مطمئنم که بدون اهمیت به اینکه در کجای کره زمین زندگی می کنید متوجه تغییرات عظیمی که در دنیا در حال رخ دادن هستند شده اید.نقشه های قدیمی به دور انداخته شده اند و کنترل از دستان ما خارج شده است.

ترس به درون بسیاری از زندگی ها نفوذ کرده است و برای برخی دیگر، به تغییرات از هر نوعی و به هر قیمتی به درون زندگی هایشان خوش آمد گفته شده است.

اما حتی اکنون نیز، امید، بر روی نقشه داده نشده است، هر زمانی که در درون ناشناخته قدم می گذاریم، امکانپذیری های بینهایت در انتظار همه ما هستند. فرصت های عظیمی می تواند در زمانهای تغییر بزرگ خودشان را نشان بدهند.

و تنها دلسوزی و مهربانی و فهم و درک می تواند به ما کمک کند تا سریعتر از این تغییر بگذریم. اکنون زمان صبر، تنفس عمیق، اعتماد کردن به چیزی عظیمتر از اجازه دادن به عصبانیت است تا وضوح را بیاورد، غم را برای نرم شدن بیاورد، و ارتباطات عمیقتر را بنا کند.

اکنون زمان فعالیت معنوی است.

فعالیت معنوی چیست؟ این یک مشارکت برای بهترین ها در بشریت، بهترین ها در درون خودتان، است و اراده و خواست برای به حساب آورده شدن برای به ار مغان آوردن آن بهترین ها است.

بزودی زمان بنا کردن پل ها فرا خواهد رسید. 

ما نیاز داریم تا بیاد داشته باشیم که شرایط کنونی ما در این لحظه بوجود نیامده است، بلکه نتیجه تصمیمات بسیار، طرز فکر ها، عقائد و باورها و اقداماتی است که در گذشته آغاز شده اند.

این یک حقیقت جهانی است که آنچه توجهمان را بر آن میگذاریم، رشد می کند و آنچه در مقابلش مقاومت می کنیم، پافشاری می نماید، آنچه انکارش می کنیم و سرکوبش می کنیم، به سمت ما خواهد آمد، بعنوان سرنوشت.... و تا زمانی که بیاموزیم تا سایه های خودمان را هیلینگ و شفا بدهیم، و با تعصبات خودمان و عقائدمان در مورد "دیگران" روبرو بشویم، ما در این آشفتگی می مانیم و به تکرارش ادامه می دهیم.

نقشه های قدیمی همچنان همان مکان ها را دارند به ما نشان می دهند، مگر اینکه ما به آنچه بر نقشه آورده نشده تسلیم شویم و به درون چیزی تازه قدم بگذاریم و خودمان را به آن با شهامت و تعهد، تقدیم کنیم.

می دانم که بعضی از شما (از این شرایط و تغییرات) وحشت زده و عصبانی هستید. من تنها راجع به ایالات متحده صحبت نمی کنم.

من هر روز دعا می کنم و یکروز بعد از مدیتیشن با نور پر شدم و آن سرود گروهی را شنیدم که هر از گاهی می شنیدم .... بگو: ما، ما هستیم، شما، ما هستید، ما نور هستیم، صلح و آرامش در راه است. بدنم مانند یه وسیله مرتعش بود و مانند این بود که احساس می کردم یک چنگ کریستالی هستم.

گرچه شرایط کنونی بنظر میرسد که آشفته و بهم ریخته است اما چیزی خارق العاده متولد خواهد شد. ما نیاز داریم تا بیاد بیاوریم که علیرغم تقسیمات (انرژیکی و فیزیکی) ما در هر سطحی به هم متصل هستیم، و این تقسیمات و جدایی ها باعث می شوند تا این حقیقت را فراموش کنیم.

پس این هفته دعای مورد علاقه ام را به شما تقدیم می کنم، که در هر زمانی که آن را به آهستگی بیان می کنم، و در هر جمله تفکر می کنم، احساس می کنم که ایمان (در من) مستقر شده است بدون اینکه نیازی به تغییر شرایط بیرونی باشد. من درون روحم مخاطره و ریسک می کنم و در آنجا صلح و آرامش را می یابم که دارد ترس را رها می کند و آن را با عشق و سپاسگزاری دارد جایگزین می کند. 

من امیدوارم که شما این آدیو را که تهیه کرده ام دوست داشته باشید. باشد تا شما هم این دعا را بیان کنید و کسی که هستید را بیاد بیاورید – یک لایوورکر که جنگیدین با تاریکی را می داند.... شما باید کسی باشید که این شمع را روشن می کند.

برای آنچه به آن باور دارید بایستید، برای آنچه در بالاترین خیر و خوبی برای شماست قیام کنید، برای آزادی و برای عشق، قیامکنید. ما همگی در این راه با هم هستیم و هنگامی که بیاد بیاوریم همه ما به هم متصل هستیم، معجزه ها می توانند رخ بدهند.

 

 دعای قدیس فرانسیس از آسیزی:

 

سرورم، مرا ابزار صلح و آرامش خودت قرار بده:

جایی که بیزاری و نفرت هست، بگذار من عشق بکارم؛

جایی که آسیب هست، عفو و گذشت بکارم؛

جایی که شک و تردید هست، ایمان بکارم؛

جایی که یأس و ناامیدی هست، امید بکارم؛

جایی که تاریکی هست، نور بکارم؛

جایی که غم و ناراحتی هست، سرور و خوشحالی و شعف بکارم؛

ای استاد الهی، مرا اینطور قرار بده

تا در جستجوی مورد مشورت قرار گرفتن نباشم، بلکه در جستجوی مشورت کردن باشم

تا در جستجوی فهمیده شدن نباشم، بلکه در جستجوی فهمیدن باشم

تا در جستجوی مورد عشق قرار گرفتن نباشم، بلکه در جستجوی عشق ورزیدن باشم

چون در بخشیدن است که دریافت می کنیم

در عفو و گذشت است که بخشیده می شویم

و در مرگ است که در حیات جاویدان متولد می شویم

آمین

 

از: کالیت بارون راید -  https://goo.gl/etYzIc