جستجوی این وبلاگ

دوشنبه، شهریور ۱۱، ۱۳۹۸

پنوئل - Phanuel - چهارمین فرشته پیشگاه الهی

پنوئل

Phanuel
(Hebrew: פְּנוּאֵל - ‎ Phənū’êl)

پنوئل نامی است که به چهارمین فرشته ای داده شده که در کتاب خنوخ نبی بعد از میخائل (میکائل)، رافائل، و گبریئل، در پیشگاه خد.ا.وند ایستاده است.

نام او بمعنی "چهره خد.ا.وند" است. خنوخ نبی صدای او را جزو صدای چهار فرشته ای شنید که در حال پرستش خد.ا.وند هستند.

اولین ایشان میخائل (میکائل) است، که رحیم و صبور است: دومین ایشان، کسی که برای درمان تمام بیماریها و تمام زخم های فرزندان بشر مامور شده، رافائل است: و سومین ایشان، کسی که بر تمامی قدرت ها مستقر شده، گبریئل است: و چهارمین ایشان، کسی که بر توبه کردن بسوی امید کسانی مستقر شده که وارث زندگی ابدی هستند، نامش پنوئل است. (کتاب اول خنوخ نبی 40:9)

طبق کتاب خنوخ نبی، پنوئل چهارمین فرشته ای است که برای توبه کردن و کسانی که به میراث بردن زندگی جاویدان امید دارند، مامور شده است (کتاب خنوخ نبی، فصل 40:9) . صدای او چهارمین صدای شنیده شده است (کتاب خنوخ نبی، فصل 40:7) که در حال دفع کردن شیاطین (دشمنان یا متهمین) و در حال ممانعت از ورود آنها به پیشگاه سرور روح ها است و (در حال ممانعت از) متهم ساختن آنهایی است که بر زمین اقامت دارند.

در کتاب اول خنوخ نبی، پنوئل بعنوان فرشته اگزورسیزم (بیرون کشیدن شیاطین) هم برشمرده شده است.

با کنار هم گذاشتن تکه های کتاب خنوخ نبی و مکاشفه یوحنا، پنوئل در کنار میخائل، گبریئل و رافائل، همگی از خمره شراب غضب الهی خواهند نوشید، و خودشان را در آن روز، در روز خد.ا.وند، (برای نابودی شیاطین)، استحکام و قدرت خواهند بخشید.

منبع: